ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

БЕРЕСТЮК Ірина Володимирівна


Доповідачі:


БЕРЕСТЮК Ірина Володимирівна

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXV

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

1075

Дата реєстрації:

12.10.2023

Проголосовано:

13.10.2023 10:28:41

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    17
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    10

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 1075



ВОЛОДИМИРЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА



РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



(восьме скликання)



Р І Ш Е Н Н Я










_______________ 2023 року _____


Про внесення змін до Комплексної програми благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства Володимирецької селищної територіальної громади на 2022-2025 роки



Відповідно до законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про житлово-комунальні послуги», «Про автомобільні дороги», «Про поховання та похоронну справу», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про захист тварин від жорстокого поводження», наказу Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 року № 154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788, з метою здійснення комплексних заходів, спрямованих на забезпечення надійної та безперебійної експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства, підвищення рівня благоустрою населених пунктів, забезпечення сприятливого середовища для життєдіяльності людини, задоволення потреб населення в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів і державних стандартів, селищна рада,



ВИРІШИЛА:




  1. Внести зміни до Комплексної програми благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства Володимирецької селищної територіальної громади на 2022-2025 роки (далі - Програма), затвердженої рішенням Володимирецької селищної ради від 07.12.2021 № 561 із змінами, виклавши Програму в новій редакції, що додається.

  2. Фінансовому відділу селищної ради при формуванні бюджету на відповідний період передбачати кошти на реалізацію Програми в межах фінансових можливостей.

  3. Контроль за виконанням даного рішення доручити першому заступнику селищного голови Анатолію РИЖОМУ.



Селищний головаВасиль КОВЕНЬКО



Рішення підготував:





































В.о.начальника відділу економіки, інвестицій, житлово-комунального господарства Ірина БЕРЕСТЮК
Погоджено:
Перший заступнк селищного голови Анатолій РИЖИЙ
Секретар селищної ради

Заступник селищного голови
Юрій БЛИЩИК

Іван БАЗАКА
Начальник юридичного відділу Тетяна МАСТІЙ
В.о.начальника загального відділу Мирослава ЯРУТА


Проект рішення оприлюднено на офіційному веб-сайті Володимирецької селищної ради https://volodselrada.gov.ua/



__________ року №___



ЗАТВЕРДЖЕНО



Рішення селищної ради



______________ 2023 року №____



Комплексна програма благоустрою та розвитку 



житлово-комунального господарства Володимирецької селищної територіальної громади на 2022-2025 роки



(нова редакція)



І. Паспорт Програми 














































1. Ініціатор розроблення Програми Володимирецька селищна рада
2. Розробник Програми Відділ економіки, інвестицій, житлово-комунального господарства Володимирецької  селищної ради
3. Співрозробники Програми Виконавчі органи Володимирецької  селищної ради
4. Відповідальний виконавець Програми Відділ економіки, інвестицій, житлово-комунального господарства Володимирецької  селищної ради
5. Учасники Програми Виконавчий комітет Володимирецької селищної ради, комунальні підприємства, суб’єкти господарювання, населення громади
6. Терміни реалізації Програми 2022-2025 роки
7. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього тис.грн. Обсяг фінансування  визначається щороку відповідно до бюджетних  призначень на поточний рік та потреби
8. Основні джерела фінансування Програми Бюджет Володимирецької селищної ради, фонд охорони навколишнього природного середовища, кошти комунальних підприємств та інші джерела, не заборонені законодавством


ІІ. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована дія програми



Житлово-комунальне господарство – це одна з найважливіших галузей господарського комплексу громади, що забезпечує його життєдіяльність, покликана виконувати комплекс робіт і послуг з утримання і ремонту вулично-дорожньої мережі, зовнішнього освітлення, благоустрою населених пунктів, озеленення, санітарної очистки, водопостачання, водовідведення, збору та вивезення побутових відходів тощо.



Продовження додатка



Комплексна програма благоустрою та розвитку житлово-комунального господарства Володимирецької селищної територіальної громади на 2022-2025 роки (далі - Програма) розроблена з метою реалізації на території Володимирецької селищної територіальної громади державної політики, власних повноважень в сфері розвитку, реформування та утримання житлово-комунального господарства, створення умов сприятливого для життєдіяльності людей середовища та забезпечення населення якісними житлово-комунальними послугами.



Розроблення Програми здійснювалось в межах законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про благоустрій населених пунктів», «Про поховання та похоронну справу», «Про автомобільні дороги», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про захист тварин від жорстокого поводження», наказу Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 року № 154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788, наказу Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 року № 150 «Про затвердження примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд та інших нормативно-правових актів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції 21 серпня 2004 року за № 1046/9645.



Програма враховує головні завдання законодавчих і нормативних актів з питань житлово-комунального господарства та визначає основні цілі і заходи з благоустрою, розвитку та утримання житлово-комунального господарства в Володимирецької селищної територіальної громади на 2022-2025 роки.



Площа Володимирецької селищної територіальної громади (станом на 01.11.2021 року) становить 702,2 км кв, чисельність населення громади – 26380 чоловік.



Основними напрямками діяльностіу сфері житлово-комунального господарства в громаді є задоволення потреб жителів в усіх видах житлово-комунальних послуг, створення комфортних умов для проживання, ефективне використання комунальної власності, належне її утримання, збільшення обсягів капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою, поліпшення технічного стану водопровідно-каналізаційної мережі, поступова переорієнтація житлово-комунального господарства громади на енергоефективний шлях, зменшення аварійності на автошляхах, врегулювання питань поводження з тваринами, поліпшення екологічного стану населених пунктів.



Враховуючи розширення території громади, а також те, що утримання в належному стані територій населених пунктів потребує постійної уваги та залучення значного обсягу фінансування, роботу в цьому напрямку потрібно активізувати.



Продовження додатка



Сьогодні житлово-комунальне господарство громади переживає значні труднощі. Його технічний стан знаходиться не в найкращому стані, основні фонди та обладнання потребують оновлення.



Для надання послуг у сфері житлово-комунального господарства на території громади працює Комунальне підприємство по водопостачанню та водовідведенню «Аква» Володимирецької селищної ради.



Враховуючи те, що комунальні підприємства є складовою фінансового забезпечення стабільного розвитку території, економічною основою місцевого самоврядування та призначені для вирішення житлово-комунальних проблем населення, проблеми їх існування залишаються актуальними. 



2.1. Вулично-дорожнє господарство



Невід’ємною частиною об’єктів благоустрою є вулично-дорожня мережа. Територія територіальної громади характеризується розгалуженою транспортною інфраструктурою. Основним балансоутримувачем вулично-дорожньої мережі населених пунктів є Володимирецька селищна рада, на обліку якої знаходиться переважна частина доріг.   Для виконання заходів, які дозволять забезпечити населені пункти громади якісними дорогами, необхідний значний фінансовий ресурс. 



2.2. Зовнішнє освітлення



 Для забезпечення належного функціонування мереж зовнішнього освітлення необхідно забезпечити його стабільну роботу та технічне обслуговування, що передбачає заходи з обслуговування світильників, повітряних та кабельних ліній, пунктів живлення, автоматичного управління тощо. Внаслідок розширення житлових масивів та збільшення споживання населенням електроенергії для побутових потреб, існує потреба в будівництві, реконструкції та проведенні ремонтів мереж постачання електроенергії, трансформаторних підстанцій, модернізації їх обладнання.



2.3. Благоустрій населених пунктів



Основним способом видалення твердих побутових відходів є їх захоронення на сміттєзвалищах, що в переважній більшості не відповідає санітарно-екологічним вимогам. Відходи здебільшого мають побутове походження від житлового фонду. Тривале накопичення побутових відходів на звалищах призводить до виникнення не передбачуваних фізико-хімічних та біохімічних процесів, продуктами яких є численні токсичні хімічні сполуки. 



Через відсутність постійних моніторингових спостережень місць складування побутових відходів, останні є значними осередками забруднення навколишнього природного середовища громади. Ситуацію ускладнює відсутність ефективної системи збору та формування окремих видів відходів як вторинної сировини. Як результат, на сміттєзвалище потрапляє значна кількість матеріалів, які мають високу ресурсну цінність та підлягають переробленню (скло, папір, метал, поліетилен).



Продовження додатка



Звалища та полігони твердих побутових відходів стають одним із найбільших забруднювачів навколишнього природного середовища.



Захоронення твердих побутових відходів здійснюється на сміттєзвалищах, що розташовані на околицях населених пунктів громади.



 Населення приватного сектору міста, сіл договорами на вивезення ТПВ охоплено не в повній мірі. Мешканці будинків здійснюють часткове захоронення та переробку побутових відходів самостійно на території своїх садиб. Відсутність організації збирання твердих побутових відходів призводить до утворення стихійних звалищ на полях, лісових угіддях, вздовж доріг, що значно погіршує екологічний і санітарний стан довкілля.



На даний час в смт Володимирець централізоване збирання та вивіз ТПВ здійснюється комунальним підприємством від приватного сектору тракторами МТЗ – 82, МТЗ - 80  та сміттєвозом (ГАЗ – 3307) з використанням 50 контейнерів. Однак договорами охоплено лише 52 відсотки мешканців.



Труднощі, з якими стикається громада в питаннях поводження з твердими побутовими відходами: 



- низька інноваційно-інвестиційна активність суб’єктів господарської діяльності у сфері поводження з ТПВ; 



- низький рівень екосвідомості та культури мешканців у сфері поводження з ТПВ; 



- необхідність приведення операцій поводження з побутовими відходами у відповідність до існуючих норм, правил, сучасних технологій;



 - високий рівень засмічення прилеглих до населених пунктів територій (ліси, яри, узбіччя автошляхів). 



Одним із важливих заходів з утримання в належному санітарному стані населених пунктів є необхідність прибирання місць загального користування: узбіч вулично-дорожньої мережі, тротуарів, зупинок громадського транспорту, ігрових майданчиків, інших місць масового перебування людей, а в зимовий період ще й розчистку від снігу, усунення ожеледі та обробку піщано-сольовою сумішшю. 



До питань санітарного очищення відноситься і стан поводження з безпритульними тваринами. Для людини є природним утримання домашніх улюбленців, але неконтрольоване розмноження і безвідповідальне ставлення до них, призводить до постійного збільшення кількості безпритульних тварин за рахунок покинутих та загублених.



 Велика кількість таких тварин у населених пунктах громади призводить до погіршення санітарно-епідеміологічного стану, якості життя мешканців сіл, загибелі тварин та жорстокого поводження з ними. Законом України «Про захист тварин від жорстокого поводження» визначені правові основи поводження з безпритульними тваринами. З урахуванням вимог Закону, питання безпритульних тварин у населених пунктах планується вирішувати методом стерилізації, вакцинації з поверненням тварин на місце існування для стабілізації чисельності популяції (гуманними методами). Для забезпечення здійснення 



Продовження додатка



заходів з вилову, стерилізації, вакцинації, профілактичних обробок необхідне фінансування з місцевого бюджету. 



2.4. Місця поховання та пам’яті



Окремої уваги вимагає необхідність утримання в належному стані пам'ятників, меморіалів та кладовищ. Завданням влади є забезпечення утримання їх в належному стані шляхом надання естетичного вигляду, прибирання, озеленення, створення сприятливих умов для мешканців громади для впорядкування та догляду за могилами своїх близьких та передбачає наступне: благоустрій кладовищ та приведення їх до належного санітарного стану, розгортання снігу, усунення ожеледиці, прибирання і вивіз сміття, покіс трави, видалення аварійних дерев та молодої порослі, ремонт та благоустрій пам’ятників, меморіалів та стел. 



2.5. Зупинки громадського транспорту



 Враховуючи постійний потік людей на зупинках громадського транспорту, необхідно продовжувати заходи з підвищення якості та комфортності очікування громадянами транспортних засобів, зокрема:



 - облаштування нових або заміна існуючих зупинок громадського транспорту, утримання їх в належному стані;



 - встановлення необхідної кількості урн та прибирання сміття; 



- встановлення та оновлення розкладу руху маршрутних транспортних засобів; 



- благоустрій прилеглої території (асфальтування, мощення тротуарною плиткою, озеленення, тощо). 



2.6. Водопостачання та водовідведення



Будівництво та реконструкція артезіанських свердловин, систем і мереж водопостачання та водовідведення.



2.7. Облік майна комунальної власності



Накопичення інформації та здійснення оперативного обліку майна на основі: 



- матеріалів інвентаризації майна, забезпечення контролю за його використанням, збереженням; 



-   відслідковування руху майна; 



- ведення даних по юридичних особах, у яких знаходиться майно комунальної власності в господарському віданні, в оперативному управлінні або в оренді, отримання дозволу на списання майна;



 - оплата робіт з оформлення документів, що засвідчують право власності (постійного користування) земельними ділянками), на яких розташоване нерухоме майно комунальної власності територіальної громади, а також оформлення «невитребуваних паїв»; 



Продовження додатка



- оплата робіт щодо обстеження та паспортизації будівель і споруд комунальної власності територіальної громади з метою встановлення їх технічного стану та забезпечення їх надійності і безпечної експлуатації; 



- оплата витрат, пов’язаних із зверненнями до суду та інших витрат, пов’язаних з управлінням комунальним майном та земельними ділянками комунальної власності; 



- забезпечення страхування об’єктів комунальної власності, які не передані в оренду; 



- послуги організацій та осіб, залучених до процесу оренди та приватизації (інформаційні та консалтингові послуги, проведення аукціонів, конкурсів); 



- оплата інших послуг, пов’язаних з управлінням комунальним майном.



Укладення договорів з підприємствами, установами, організаціями про закріплення майна комунальної власності (крім об’єктів житлового фонду) на правах господарського відання або оперативного управління на підставі рішення селищної ради. 



2.8. Утримання майна комунальної власності



Виготовлення технічної документації (проведення поточної технічної інвентаризації та виготовлення технічних паспортів). 



2.9. Оренда майна комунальної власності



Замовлення оцінки на об’єкти нерухомого майна. 



Забезпечення інформування населення про передачу об’єктів комунальної власності в оренду (оголошення, реклама у ЗМІ, інформація щодо об’єктів комунальної власності селищної ради, які пропонуються для передачі в оренду, інформація про результати проведення конкурсів на право укладання договору оренди майна комунальної власності). 



2.10. Приймання майна та відчуження майна комунальної власності



Замовлення оцінки на об’єкти, що приймаються чи підлягають відчуженню у(з) комунальну власність.



Судовий збір за подання заяв до суду про передачу «безхазяйного» майна у комунальну власність, отримання інформаційних довідок щодо власників будинків, квартир для віднесення нерухомого майна до категорії «безхазяйного» та прийняття об’єктів житлового фонду у комунальну власність.



ІІІ. Мета та завдання Програми



Метою Програми є здійснення комплексних заходів, спрямованих на забезпечення надійної та безперебійної експлуатації об'єктів житлово-комунального господарства, підвищення рівня благоустрою населених пунктів, забезпечення сприятливого середовища для життєдіяльності людини, задоволення потреб населення в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів і державних стандартів. 



Основними завданнями Програми є:



Продовження додатка



 - проведення комплексу робіт з покращення мікроклімату, санітарного стану населених пунктів;



 - створення, збереження, упорядкування та належне утримання об'єктів благоустрою; 



- здійснення належного контролю за дотриманням правил благоустрою, посилення відповідальності населення за дотриманням чистоти та екологічної безпеки в населених пунктах;



 - утримання в належному технічному стані вулично-дорожньої мережі; - забезпечення освітлення населених пунктів;



 - впровадження енергозберігаючих технологій, використання альтернативних джерел енергії. - нове будівництво мереж водопостачання для покращення питної води для населення.



IV. Фінансове та ресурсне забезпечення Програми



Джерелами фінансування заходів Програми є:



 - кошти бюджету селищної територіальної громади; 



- кошти державного бюджету України; 



- кошти обласного бюджету;



 - гранти, кошти міжнародних організацій, благодійні внески; - кошти фізичних і юридичних осіб; 



- кошти інвесторів; 



- інші джерела, не заборонені чинним законодавством. 



Фінансування програми з місцевих бюджетів здійснюється виключно за умови затвердження бюджетних призначень на її виконання рішенням сесії ради про бюджет. Обсяги видатків на реалізацію заходів, визначених Програмою, можуть коригуватися відповідно до затверджених показників на відповідний рік.



V. Очікувані результати реалізації програми



Реалізація Програми дасть змогу досягти наступних результатів:




  1. Раціональне використання площ загального користування.

  2. Покращення технічного стану будівель і споруд комунальної власності.

  3. Створення умов для безпечного проживання населення.

  4. Підвищення ефективності роботи житлово-комунального господарства.

  5. Покращення якості надання послуг з водопостачання.

  6. Економія енергоресурсів шляхом впровадження енергозберігаючих заходів.

  7. Покращення технічного стану автомобільних доріг та безпеки руху

    пішоходів.

  8. Забезпечення освітлення території населених пунктів із застосуванням систем енергозбереження.

  9. Збереження та покращення стану місць загального користування.

  10. Поліпшення екологічного і санітарного стану, естетичного вигляду населених пунктів.



Продовження додатка



VІ. Організація управління та контролю



за ходом виконання Програми



Контроль за ходом реалізації Програми здійснюють:




  • відділ економіки, інвестицій, житлово-комунального господарства;

  •  комунальні підприємства, що діють на території населених пунктів; 

  •  постійна комісія селищної ради з економічних питань, управління комунальною власністю, житлово-комунального господарства, інвестиційного розвитку, земельних відносин, екології, природокористування та благоустрою. 



Виконання Програми на місцевому рівні забезпечує Володимирецька селищна рада, суб’єкти господарювання, мешканці населених пунктів.







 



Секретар селищної ради                                                              Юрій БЛИЩИК