ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
Доповідач: | |
Підготував: | ВОЛОЧНЮК Олександр Васильович, Директор комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради |
---|---|
Галузь: | затвердження та внесення змін в статути |
Статус: | Прийнятий вцілому |
Дата: | 12.05.2025 |
ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПОБАЖАННЯ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1675
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради в новій редакції
ВОЛОДИМИРЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(восьме скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
_________________ 2025 року |
№ ___ |
|
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради в новій редакції |
Керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», розглянувши клопотання комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради від 20.02.2025 № 80/01-20/22, за погодженням з постійними комісіями селищної ради, селищна рада,
ВИРІШИЛА:
-
Затвердити Статут комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради у новій редакції, що додається.
-
Доручити директору комунального некомерційного підприємства «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради Олександру Волочнюку подати відповідні документи державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до відомостей юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
-
Рішення виготовлено у двох оригінальних примірниках, які мають однакову юридичну силу. Один примірник для Володимирецької селищної ради, другий для проведення державної реєстрації змін до відомостей юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
-
Сектору комунікацій та цифрового розвитку Володимирецької селищної ради розмістити це рішення на офіційному веб-сайті Володимирецької селищної ради.
-
Контроль за виконанням рішення доручити заступнику селищного голови Івану БАЗАЦІ.
Селищний голова Василь КОВЕНЬКО
Рішення підготував:
Директор КНП «Володимирецький центр
первинної медико-санітарної допомоги»
Володимирецької селищної ради Олександр ВОЛОЧНЮК
Погоджено:
Секретар селищної ради Юрій БЛИЩИК
Начальник юридичного відділу Тетяна МАСТІЙ
Начальник загального відділу Наталія КРУК
Проєкт рішення оприлюднений на офіційному вебсайті селищної ради volodselrada.gov.ua
12 травня 2025 року №1675
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Володимирецької селищної ради від ______ 2025 року № ____ Селищний голова __________ Василь КОВЕНЬКО |
Статут
Комунального некомерційного підприємства
«Володимирецький центр первинної
медико-санітарної допомоги»
Володимирецької селищної ради
(нова редакція)
с. Володимирець
2025 рік
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.2. Комунальне некомерційне підприємство «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради є правонаступником Комунального некомерційного підприємства «Володимирецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької районної ради відповідно до рішення Вараської районної ради № 12 від 18.12.2020 року «Про безоплатну передачу бюджетних установ, закладів зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Володимирецького району у комунальну власність сільських, селищних, міських територіальних громад» та рішення Володимирецької селищної ради № 89 від 24.12.2020 року «Про безоплатне приймання бюджетних установ, закладів зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Володимирецького району у комунальну власність Володимирецької селищної територіальної громади».
1.3. Вся документація: наказова база підприємства Комунального некомерційного підприємства «Володимирецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької районної ради вважається чинною до моменту зміни її новими документами.
Майно підприємства є комунальною власністю Володимирецької селищної територіальної громади в особі Володимирецької селищної ради.
1.4. Підприємство діє на базі майна Володимирецької селищної ради.
1.5. Засновником, Власником та органом управління майном Підприємства є Володимирецька селищна територіальна громада в особі Володимирецької селищної ради. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику.
1.6. Підприємство здійснює господарську діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів.
1.7. Підприємство може надавати платні послуги відповідно до «Переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах», що затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України № 1138 від 17.09.1996 р. (зі змінами).
1.8. Перелік платних послуг Підприємства, їх вартість та порядок надання затверджує Засновник.
1.9. Підприємство забезпечує своєчасну сплату відрахувань згідно з законодавством України.
1.10. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Підприємства або їх частини серед засновників (учасників), працівників комунального некомерційного підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.11. Не вважається розподілом доходів Підприємства, в розумінні п.1.10. Статуту, використання Підприємством власних доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
1.12. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним Кодексами України, Законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, відповідними рішеннями місцевих органів виконавчої влади, Засновника та цим Статутом.
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ
2.1. Найменування:
2.1.1. Повне найменування Підприємства – КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Володимирецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Володимирецької селищної ради;
2.1.2. Скорочене найменування Підприємства: – КНП «Володимирецький ЦПМСД».
2.2. Місцезнаходження Підприємства: 34300, Рівненська область, Вараський район, селище Володимирець, вулиця Грушевського, будинок 39.
3. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1. Основною метою створення Підприємства є надання первинної медичної допомоги та здійснення управління медичним обслуговуванням пацієнтів, які заключили договір з сімейним лікарем.
3.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Підприємства є:
здійснення господарської діяльності медичної практики по наданню первинної та інших видів медичної допомоги населенню відповідно до ліцензійних умов;
забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку;
динамічне спостереження за станом здоров’я пацієнтів із використанням фізикальних, лабораторних та інструментальних досліджень відповідно до галузевих медико-технологічних документів у сфері охорони здоров’я;
динамічне спостереження за пацієнтами із діагностованими хронічними захворюваннями (супровід пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами), що включає комплекс діагностичних та лікувальних втручань, які передбачені галузевими медико-технологічними документами;
динамічне спостереження за неускладненою вагітністю та (у разі потреби) направлення до лікаря акушера-гінеколога закладу спеціалізованої медичної допомоги;
здійснення медичного спостереження за здоровою дитиною;
проведення діагностики та лікування найбільш поширених інфекційних та неінфекційних хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів;
організація надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку, в тому числі надання невідкладної медичної допомоги в разі гострого розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнтам, які не потребують екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
проведення профілактичних втручань, що включає: вакцинацію відповідно до вимог календаря профілактичних щеплень; підготовлення та надсилання повідомлень про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення; проведення епідеміологічних обстежень поодиноких випадків інфекційних хвороб;
консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, а також щодо ведення здорового способу життя;
взаємодія з суб’єктами надання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги з метою своєчасного діагностування та забезпечення дієвого лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта;
організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров’я та установ, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторно-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку;
забезпечення дотримання міжнародних принципів доказової медицини та галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
упровадження нових форм та методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації захворювань та станів;
проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
направлення на медико-соціальну експертизу осіб зі стійкою втратою працездатності;
участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз’яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;
участь у державних та регіональних програмах щодо організації пільгового забезпечення лікарськими засобами населення у визначеному законодавством порядку та відповідно до фінансового бюджетного забезпечення галузі охорони здоров’я;
участь у державних та регіональних програмах щодо скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку визначеному відповідними програмами та законодавством.
участь у визначенні проблемних питань надання первинної медичної допомоги приписаному населенню та шляхи їх вирішення;
надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо розробки планів розвитку первинної медичної допомоги Вараського району;
визначення потреби структурних підрозділів Підприємства та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення пацієнтів доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;
моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та транспортних засобів;
забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Підприємства;
придбання, зберігання, перевезення, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів згідно ліцензії;
залучення медичних працівників для надання первинної медико-санітарної допомоги, в тому числі залучення лікарів, що працюють як фізичні особи – підприємці за цивільно-правовими договорами, підтримка професійного розвитку медичних працівників для надання якісних послуг;
закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання ПМД, зокрема лікарських засобів (у т. ч. наркотичних засобів та прекурсорів), обладнання та інвентарю;
координація діяльності лікарів із надання первинної медичної допомоги з іншими суб’єктами надання медичної допомоги, зокрема закладами вторинної та третинної медичної допомоги, санаторіїв, а також з іншими службами, що опікуються добробутом населення, зокрема соціальна служба, та правоохоронними органами;
надання платних послуг із медичного обслуговування населення відповідно до чинного законодавства України;
надання окремих послуг паліативної допомоги пацієнтам усіх вікових категорій, що включає: регулярну оцінку стану важкохворого пацієнта та його потреб; оцінку ступеня болю та лікування больового синдрому; призначення наркотичних засобів та психотропних речовин відповідно до законодавства, включаючи оформлення рецептів для лікування больового синдрому; призначення лікування для подолання супутніх симптомів (закрепи, нудота, задуха тощо); консультування та навчання осіб, які здійснюють догляд за пацієнтом; координацію із забезпечення медичних, психологічних тощо потреб пацієнта;
направлення пацієнтів відповідно до медичних показань для надання їм паліативної допомоги в обсязі, що виходить за межі ПМД;
призначення лікарських засобів та медичних виробів, технічних засобів медичної реабілітації з оформленням відповідних документів згідно з вимогами законодавства;
ведення первинної облікової документації, оформлення довідок, листків непрацездатності та направлень для проходження медико-соціальної експертизи, а також лікарських свідоцтв про смерть;
взаємодія з соціальними службами для пацієнтів, соціальні умови життя впливають на здоров’я;
взаємодія із суб’єктами системи громадського здоров’я;
надання будь-яких послуг іншим суб’єктам господарювання, що надають первинну медичну допомогу на території Вараського району;
організація та проведення науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, семінарів тощо;
інші функції, що випливають із покладених на Підприємство завдань.
3.3. Підприємство може бути базою вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти.
4. ПОРЯДОК НАДАННЯ ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ
4.1. Головним завданням Підприємства є забезпечення пацієнтів безперервною первинною медичною допомогою (ПМД), спрямованою на задоволення потреб у відновленні та збереженні здоров’я, попередження розвитку захворювань, зменшення потреби у госпіталізації та покращення якості життя.
4.2. Організація та надання послуг з ПМД ґрунтується на принципах:
доступності, що передбачає мінімальну втрату часу для її отримання;
безпечності, що полягає у наданні послуг з ПМД у спосіб, що мінімізує ризики завдання шкоди пацієнтові, у тому числі тієї, якій можна запобігти, а також зменшує можливість медичних помилок;
результативності, що проявляється у досягненні найкращих результатів через надання послуг з ПМД на основі наукових знань та принципів доказової медицини;
своєчасності;
економічної ефективності, що досягається шляхом надання послуг з ПМД таким чином, щоб максимізувати використання ресурсів та уникнути неефективних витрат;
недискримінації, що полягає у наданні послуг з ПМД, якість якої не відрізняється залежно від статі, сексуальної орієнтації, раси, кольору шкіри, національності, місця проживання, майнового стану, соціального статусу, стану здоров’я, політичних, релігійних чи інших переконань, за мовними або іншими ознаками;
орієнтованості на людину, що передбачає надання послуг з ПМД у спосіб, що враховує індивідуальні потреби осіб, яким ці послуги надаються, в тому числі з урахуванням права пацієнта на вільний вибір лікаря.
4.3. Перелік послуг з ПМД та організація їх надання
Підприємство здійснює медичне обслуговування населення, безпосередньо пов’язане з наданням ПМД, відповідно до затвердженого переліку медичних послуг.
У рамках здійснення медичного обслуговування населення Підприємство організовує забезпечення пацієнтів ПМД відповідно до ліцензійних умов.
Підприємство може утворювати групові практики ПМД для координації надання ПМД, забезпечення безперервності надання ПМД, раціонального та ефективного використання ресурсів на здійснення медичного обслуговування з надання ПМД.
Оптимальний обсяг практики ПМД становить: одна тисяча вісімсот осіб на одного лікаря загальної практики - сімейного лікаря; дві тисячі осіб на одного лікаря-терапевта; дев’ятсот осіб на одного лікаря-педіатра.
Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають особи, що належать до відповідної практики.
Лікар з надання ПМД має право відмовитися від подальшого ведення пацієнта на підставах, визначених частиною третьою статті 34 Основ законодавства України про охорону здоров’я.
ПМД надається під час особистого прийому пацієнта за місцем надання ПМД.
Лікар з надання ПМД може прийняти рішення про надання окремих послуг ПМД за місцем проживання (перебування) пацієнта або з використанням засобів телекомунікації відповідно до режиму роботи надавача ПМД.
Рішення про надання ПМД за місцем проживання (перебування) пацієнта не може прийматися лише на підставі віддаленості його місця проживання (перебування) від місця надання ПМД та (або) відсутності у пацієнта коштів на проїзд до місця надання ПМД.
Надання ПМД може здійснюватися в окремій будівлі чи приміщеннях, що належать надавачу ПМД на праві власності, праві оренди чи на інших підставах, не заборонених законодавством, відповідно до переліку місць провадження господарської діяльності, зазначених в отриманій Підприємством ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.
У разі зміни адреси місця надання ПМД Підприємство зобов’язане завчасно повідомити про це осіб, які належать до відповідної практики ПМД, шляхом забезпечення:
розміщення відомостей про таку зміну в місці надання ПМД у доступному для пацієнтів місці;
розміщення відомостей про таку зміну на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності);
індивідуального повідомлення осіб, що належать до відповідної практики, про таку зміну телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами (стосується лише пацієнтів, записаних на прийом до лікаря з надання ПМД).
Надання в межах ПМД невідкладної медичної допомоги у разі розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнтам, які у зв’язку з цим не потребують екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, здійснюється відповідно до режиму роботи надавача ПМД та годин прийому пацієнтів лікарем (командою) з надання ПМД.
У разі виникнення невідкладного стану при гострому розладі фізичного чи психічного здоров’я пацієнта, внаслідок якого пацієнт потребує екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, якщо такий розлад стався під час прийому пацієнта лікарем з надання ПМД, лікар з надання ПМД повинен викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги та до її прибуття надати пацієнту відповідну медичну допомогу.
Єдиною підставою для отримання медичних послуг, що надаються Підприємством, є стан здоров’я особи та необхідність надання таких послуг, підтверджена наявністю в конкретної особи відповідних медичних показань. Підприємство не має права відмовляти у наданні медичних послуг будь-якій особі через те, що постійне місце її проживання знаходиться поза межами Вараського районну Рівненської області чи з огляду на інші не пов’язані з станом здоров’я обставини.
Підприємство забезпечує наявність обладнання, устаткування та засобів, необхідних для забезпечення надання ПМД, що визначені відповідним табелем матеріально-технічного оснащення.
Підприємство забезпечує відбір зразків матеріалів для тестування на SARS-CoV-2 (за місцем надання ПМД або за місцем проживання (перебування) пацієнта) та їх транспортування у лабораторний центр МОЗ за адміністративно-територіальною належністю.
Для організації тестування Підприємство забезпечує дотримання інфекційного контролю та виїзд до пацієнта за місцем його проживання (перебування) за необхідністю.
Підприємство за необхідності організовує роботу «Гарячої лінії» з метою надання відповідей на найпоширеніші запитання щодо надання ПМД, в тому числі щодо лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
4.4. Правила надання ПМД
ПМД надається пацієнтам відповідно до галузевих медико-технологічних документів у сфері охорони здоров’я.
ПМД надається безпосередньо лікарем з надання ПМД. Окремі послуги з надання ПМД можуть надаватися іншими медичними працівниками, які входять до складу команди з надання ПМД, самостійно, спільно або під керівництвом лікаря з надання ПМД відповідно до рівня кваліфікації таких медичних працівників.
Підприємство має право залучати на підставі трудового або цивільно-правового договору інших осіб для забезпечення надання ПМД. Кількість таких осіб, які залучаються, та вимоги щодо їх кваліфікації визначаються самостійно Підприємством.
Відомості про кожен випадок надання ПМД лікар або інший медичний працівник, який входить до команди з надання ПМД, відображає в медичній документації відповідно до Міжнародної класифікації первинної допомоги (ICPC2Е) та за необхідності - за МКХ відповідного перегляду.
У разі припинення діяльності Підприємства, останнє зобов’язане завчасно повідомити про це осіб, які належать до відповідної практики ПМД, шляхом забезпечення:
розміщення відповідних відомостей у місці надання ПМД в доступному для пацієнтів місці;
розміщення відповідних відомостей на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності);
індивідуального повідомлення осіб, які належать до відповідної практики телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами.
У разі припинення діяльності Підприємства, останнє зобов’язане не пізніше ніж за два місяці повідомити про це лікарів (команди) з надання ПМД, які перебувають у трудових відносинах з Підприємством.
У разі припинення діяльності Підприємства особи, які належать до практик Підприємства, можуть залишитися в межах цих самих практик за умови, що обрані ними лікарі вступили у трудові відносини з іншими надавачами ПМД або отримали ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики як фізичні особи - підприємці.
У разі припинення трудових відносин із лікарем з надання ПМД, Підприємство зобов’язане завчасно повідомити про це осіб, які належать до відповідної практики ПМД, шляхом забезпечення:
- розміщення відповідних відомостей у місці надання ПМД в доступному для пацієнтів місці;
- розміщення відповідних відомостей на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності);
- індивідуального повідомлення осіб, які належать до відповідної практики телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами.
Підприємство зобов’язане не пізніше п’яти днів з дати припинення трудових відносин із лікарем з надання ПМД повідомляти про це відповідного головного розпорядника бюджетних коштів у встановлений ним спосіб.
4.5. Режим роботи та графік надання ПМД
ПМД надається пацієнтам безперервно.
ПМД надається пацієнтам відповідно до режиму роботи (години прийому пацієнтів лікарем з надання ПМД), який самостійно визначає Підприємство за погодженням із власником.
Відомості про режим роботи надавача ПМД мають бути розміщені:
- в місці надання ПМД у доступному для пацієнтів місці;
- на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності).
У разі зміни режиму роботи Підприємства, останнє зобов’язане завчасно повідомити про це осіб, які належать до відповідної практики ПМД, шляхом забезпечення:
- розміщення відомостей про таку зміну в місці надання ПМД в доступному для пацієнтів місці;
- на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності);
- індивідуального повідомлення осіб, які належать до відповідної практики про таку зміну телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами (стосується лише пацієнтів, записаних на прийом до лікаря з надання ПМД).
У період тимчасової відсутності лікаря з надання ПМД у зв’язку з його відпусткою чи іншими обставинами, що зумовлюють тимчасову неможливість здійснювати прийом пацієнтів лікарем з надання ПМД, Підприємство зобов’язане забезпечити безперервність надання послуг з ПМД.
Про тимчасову відсутність лікаря з надання ПМД та його заміну на іншого лікаря з надання ПМД Підприємство зобов’язане повідомити осіб, які належать до відповідної практики ПМД, із зазначенням відомостей щодо лікаря з надання ПМД, якого буде залучено на заміну тимчасово відсутнього лікаря з надання ПМД, шляхом забезпечення:
- розміщення відповідних відомостей у місці надання ПМД в доступному для пацієнтів місці;
- розміщення відповідних відомостей на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності);
- індивідуального повідомлення осіб, які належать до відповідної практики ПМД телефоном чи в інший спосіб, визначений пацієнтами (стосується лише пацієнтів, записаних на прийом до лікаря з надання ПМД).
Строк такого повідомлення становить: не пізніше як за тиждень до першого дня тимчасової відсутності лікаря з надання ПМД, якщо така відсутність спричинена передбачуваними обставинами (відпустка, відрядження тощо), або не пізніше першого дня тимчасової відсутності лікаря з надання ПМД, якщо така відсутність спричинена непередбачуваними обставинами (хвороба, нещасний випадок тощо).
Надавач ПМД може самостійно або спільно з іншим (іншими) надавачами ПМД утворити черговий кабінет ПМД для обслуговування населення поза годинами прийому пацієнтів лікарями (командами) з надання ПМД, а також надання ПМД у вихідні, святкові та неробочі дні.
Для забезпечення безперервності ПМД Підприємство створює чергові кабінети.
Черговий кабінет ПМД є місцем провадження господарської діяльності Підприємства.
4.6. Запис на прийом з метою отримання ПМД
Підприємство забезпечує можливість записатися на прийом до лікаря з надання ПМД особисто, по телефону, електронною поштою або іншими доступними засобами телекомунікації.
Відомості про номер телефону, адресу електронної пошти та інші засоби телекомунікації, за допомогою яких можна записатися на прийом до лікаря з надання ПМД, повинні бути розміщені у встановленому порядку.
У разі зміни номера телефону, адреси електронної пошти або інших засобів телекомунікації, за допомогою яких можна записатися на прийом до лікаря з надання ПМД, Підприємство зобов’язане повідомити про це осіб, які належать до відповідної практики ПМД, шляхом забезпечення:
- розміщення відомостей про таку зміну в місці надання ПМД в доступному для пацієнтів місці;
- на веб-сайтах (веб-сторінках) Підприємства (за наявності).
5. ПРАВОВИЙ СТАТУС
5.1. Підприємство є юридичною особою публічного права. Права та обов’язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.
5.2. Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном, що є власністю Володимирецької селищної територіальної громади в особі Володимирецької селищної ради.
5.3. Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого Засновником, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
5.4. Збитки, завдані Підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
5.5. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
5.6. Підприємство має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України, установах банків, круглу печатку із зображенням герба України зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
5.7. Підприємство має право укладати угоди (договори), набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
5.8. Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність і затверджує штатний розпис.
5.9. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику.
Підприємство має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
6. СТАТУТНИЙ КАПІТАЛ. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ
6.1. Майно Підприємства є комунальною власністю Володимирецької селищної територіальної громади в особі Володимирецької селищної ради і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Майно Підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.
6.2. Підприємство не має права відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за ним майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Підприємства або її відчуження, вирішуються виключно Засновником.
6.3. Джерелами формування майна та коштів Підприємства є:
6.3.1. Комунальне майно, передане Підприємству відповідно до рішення про його створення;
6.3.2. Кошти Державного та місцевого бюджету (Бюджетні кошти);
6.3.3. Власні надходження Підприємства: кошти від здачі в оренду (зі згоди Засновника) майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації продукції (робіт, послуг);
6.3.4. Цільові кошти;
6.3.5. Кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;
6.3.6. Кредити банків;
6.3.7. Майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
6.3.8. Майно, що надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних благодійних внесків, пожертвувань юридичних і фізичних осіб; надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
6.3.9. Майно та кошти, отримані з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
6.3.10. Інші джерела, не заборонені законодавством.
6.3.11. Вилучення майна Підприємства може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
6.4. Статутний капітал Підприємства становить: 5207688,99 (п’ять мільйонів двісті сім тисяч шістсот вісімдесят вісім гривень 99 копійок).
6.5. Підприємство може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію Засновника.
6.6. Підприємство має право надавати в оренду майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, юридичними та фізичними особами відповідно до чинного законодавства України та локальних нормативних актів Засновника.
6.7. Підприємство самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства у визначеному законодавством порядку.
6.8. Власні надходження Підприємства використовуються відповідно до чинного законодавства України.
7. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
7.1. Підприємство має право:
7.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань.
7.1.2. Самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Підприємства та його матеріально-технічне забезпечення.
7.1.3. Укладати господарські угоди з іншими територіальними громадами, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
7.1.4. Самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України, враховуючи норми Статуту.
7.1.5. Здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку.
7.1.6. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
7.1.7. Співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я, науковими установами та фізичними особами-підприємцями.
7.1.8. Надавати консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я за їх запитом.
7.1.9. Створювати структурні підрозділи Підприємства відповідно до чинного законодавства України.
7.1.10. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
7.2. Підприємство:
7.2.1. Створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
7.2.2. Здійснює бухгалтерський облік, веде фінансову, статистичну та іншу звітність згідно з законодавством.
7.3. Обов’язки Підприємства:
7.3.1. Керуватись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, іншими нормативно-правовими актами, локальними актами Засновника та цим Статутом.
7.3.2. Планувати свою діяльність з метою реалізації єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я (зі свого напрямку) у Володимирецькій селищній територіальній громаді та інших територіальних громадах (мети та предмету діяльності).
7.3.3. Створювати для працівників належні і безпечні умови праці, забезпечувати додержання чинного законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
7.3.4. Забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України.
7.3.5. Розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників.
7.3.6. Акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Підприємства відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
8. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
8.1. Управління Підприємством здійснює Володимирецька селищна рада (Засновник).
8.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства – Директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Володимирецької селищної ради відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством та відповідним рішенням Володимирецької селищної ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам МОЗ. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
8.3. Засновник (Власник):
8.3.1. Визначає головні напрямки діяльності Підприємства, може надавати рекомендації щодо планування та перспектив розвитку Підприємства, затверджує плани діяльності та звіти про його виконання;
8.3.2. Затверджує статут Підприємства та зміни до нього;
8.3.3. Отримує повні відомості про фінансово-господарську діяльність Підприємства, стан його майна, прибутків та збитків;
8.3.4. Надає Підприємству необхідну інформацію, консультації, а також фінансову матеріально-майнову допомогу, необхідну для здійснення його діяльності;
8.3.5. Затверджує перелік платних робіт і послуг, які можуть надаватися Підприємством, та цін і тарифів на них;
8.3.6. Затверджує фінансовий план Підприємства та контролює його виконання, за необхідності залучає відповідні контролюючі органи для проведення фінансово-господарської діяльності;
8.3.7. Укладає і розриває контракт з Директором Підприємства та здійснює контроль за його виконанням, заслуховує звіт Директора щодо діяльності Підприємства;
8.3.8. Погоджує Підприємству договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні, кредитні договори та договори застави;
8.3.9. Здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є спільною власністю Володимирецької селищної територіальної громади в особі Володимирецької селищної ради та закріплене за Підприємством на праві оперативного управління;
8.3.10. Здійснює контроль за діяльністю Підприємства в межах, визначених законодавством України та цим Статутом;
8.3.11. Дотримується умов цього Статуту, не розголошує конфіденційну інформацію про діяльність Підприємства;
8.3.12. Приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію Підприємства, призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний баланс;
8.3.13. Може мати інші права в межах чинного законодавства України та цього Статуту.
8.4. Директор Підприємства:
8.4.1. Діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки.
8.4.2. Самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника.
8.4.3. Організовує роботу Підприємства щодо надання населенню медичної допомоги згідно з вимогами нормативно-правових актів.
8.4.4. Несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Підприємства, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, якість послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству майна спільної власності територіальних громад і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених Підприємством договорів.
8.4.5. Користується правом розпорядження майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна.
8.4.6. У межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства.
8.4.7. Забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації.
8.4.8. У строки і в порядку, встановленому законодавством, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Підприємство, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим.
8.4.9. Подає в установленому порядку Засновнику квартальну, річну, фінансову та іншу звітність Підприємства, зокрема щорічно до 01 лютого надає Засновнику бухгалтерську та статистичну звітність, інформацію про рух основних засобів, за запитом Засновника надає звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду.
8.4.10. Приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників Підприємства, а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Підприємства. Забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом.
8.4.11. Забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України.
8.4.12. Призначає на посаду та звільняє з посади своїх заступників і головного бухгалтера Підприємства. Призначає на посади та звільняє керівників структурних підрозділів, інших працівників.
8.4.13. Забезпечує дотримання на Підприємстві вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці.
8.4.14. Вживає заходів до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
8.4.15. Несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з вини Директора Підприємства в порядку, визначеному законодавством.
8.4.16. Затверджує положення про структурні підрозділи Підприємства, інші положення та порядки, що мають системний характер, зокрема:
- положення про преміювання працівників за підсумками роботи Підприємства;
- порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки;
- порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів.
8.4.17. За погодженням із Засновником та відповідно до вимог законодавства має право укладати договори оренди майна.
8.4.18. Надає в оренду нерухоме майно відповідно до чинного законодавства та нормативних актів організації за погодженням із виконкомом Володимирецької селищної ради в порядку, визначеному законодавством та актами Засновника.
8.4.19. Вирішує інші питання, віднесені до компетенції Директора Підприємства згідно із законодавством, цим Статутом, контрактом між Засновником і Директором Підприємства.
8.5. З метою сприяння діяльності на Підприємстві може бути створена Опікунська Рада. Діяльність, склад та інші питання щодо Опікунської Ради регулюється Положенням, яке затверджується наказом Директора.
8.6. Директор Підприємства та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
8.7. У разі відсутності Директора Підприємства або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує заступник Директора чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
9. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПІДПРИЄМСТВА
9.1. Структура Підприємства включає:
9.1.1. Адміністративно-управлінський відділ.
9.1.2.Відділ бухгалтерського обліку, сектор кадрів та ін.
9.1.3. Лікувально-профілактичні підрозділи:
- Амбулаторії загальної практики сімейної медицини (скорочена назва А ЗПСМ);
- Фельдшерсько-акушерські пункти (скорочена назва ФАП);
- Пункти здоров’я (скорочена назва ПЗ);
- Медичний пункт тимчасового базування (скорочена назва МПТБ);
9.2. Структура Підприємства, порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Підприємства затверджуються Директором Підприємства.
9.3. Функціональні обов’язки та посадові інструкції працівників Підприємства затверджуються його Директором.
9.4. Штатний розпис та чисельність Підприємства Директор визначає на підставі фінансового плану Підприємства в установленому законодавством та цим Статутом порядку з урахуванням необхідності створення відповідних умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги.
10. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
10.1. Працівники Підприємства мають право брати участь в управлінні Підприємством через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, Спостережну раду, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Підприємства, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління Підприємства відповідно до законодавства.
Підприємство зобов’язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.
10.2. Трудовий колектив Підприємства складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Підприємством.
10.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Підприємством, не може обиратися Директор Підприємства. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
10.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства регулюються колективним договором.
10.5. Право укладання колективного договору надається Директору Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
10.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
10.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є кошти, отримані в результаті його господарської некомерційної діяльності.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Директора Підприємства визначаються контрактом, укладеним із Засновником.
10.8. Працівники Підприємства провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
11. КОНТРОЛЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ
11.1. Пiдприємство самостійно здiйснює оперативний та бухгалтерський облiк результатів своєї дiяльностi та веде обробку та облiк персональних даних працiвникiв, а також веде юридичну, фiнансову та кадрову звiтнiсть. Порядок ведення бухгалтерського обліку та облiку персональних даних, статистичної, фiнансової та кадрової звiтностi визначається чинним законодавством України.
11.2. Пiдприємство несе вiдповiдальнiсть за своєчасне i достовiрне подання передбачених форм звiтностi вiдповiдним органам.
11.3. Контроль за фiнансово-господарською дiяльнiстю Пiдприємства здiйснюють вiдповiднi державнi органи в межах їх повноважень та встановленого чинним законодавством України порядку.
11.4. Засновник має право здiйснювати контроль фiнансово-господарської діяльності Пiдприємства та контроль за якiстю i обсягом надання медичної допомоги. Пiдприємство подає Засновнику, за його вимогою, бухгалтерський звiт та iншу документацiю, яка стосується фiнансово-господарської, кадрової, медичної дiяльностi.
11.5. Контроль якості надання медичної допомоги хворим на Підприємстві здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевим стандартам в сфері охорони здоров’я та законодавству.
12. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
12.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
12.2. У разі припинення Підприємства (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) усі активи Підприємства передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
12.3. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Засновником або за рішенням суду.
12.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
12.5. Ліквідаційна комісія розміщує у друкованих засобах масової інформації повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї, а наявних (відомих) кредиторів повідомляє особисто в письмовій формі у визначені законодавством строки.
Одночасно ліквідаційна комісія вживає усіх необхідних заходів зі стягнення дебіторської заборгованості Підприємства.
12.6. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Підприємством. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс та подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку.
Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Підприємства, що ліквідується.
12.7. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
12.8. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
12.9. Підприємство є таким, що припинило свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
12.10. Все, що не передбачено цим Статутом, регулюється законодавством України.
13. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ПІДПРИЄМСТВА
13.1. Зміни до цього Статуту вносяться за рішенням Засновника, шляхом викладення Статуту у новій редакції.
13.2. Зміни до цього Статуту підлягають обов’язковій державній реєстрації у порядку, встановленому законодавством України.