ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автори:
Лариса КОТОВИЧ |
|
Доповідач: | |
Підготував: | Котович Лариса Іванівна, Інспектор відділу освіти, культури, туризму, охорони здоров’я, молоді та спорту Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
---|---|
Галузь: | Програми розвитку |
Статус: | Прийнятий вцілому |
Дата: | 20.11.2024 |
ЗАУВАЖЕННЯ ТА ПОБАЖАННЯ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1539
Про затвердження операційного плану заходів з реалізації у 2024 - 2026 роках Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року у Володимирецькій селищній територіальній громаді
ВОЛОДИМИРЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(восьме скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
______________________ 2024 року |
№ _____ |
Про затвердження операційного плану заходів
з реалізації у 2024 - 2026 роках Національної
стратегії розвитку інклюзивного навчання
на період до 2029 року у Володимирецькій
селищній територіальній громаді
Відповідно до законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», указів Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), від 24 лютого 2022 р. № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. № 527-р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024 - 2026 роки», розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації - начальника обласної військової адміністрації від 14 жовтня 2024 року № 568 «Про затвердження операційного плану заходів з реалізації у 2024 - 2026 роках Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року у Рівненській області», з метою запровадження єдиної системи та механізму ефективної державної політики для здобуття якісної освіти кожною особою відповідно до її потреб, селищна рада,
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити операційний план заходів з реалізації у 2024-2026 роках Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року у Володимирецькій селищній територіальній громаді (далі - План заходів), що додається.
2. Виконавцям, відповідальним за реалізацію Плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, подавати щороку до 01 травня Управлінню соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради інформацію про стан його виконання.
3. Управлінню соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради узагальнену інформацію про стан виконання Плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, подавати Департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації щороку до 10 травня.
4. Контроль за виконанням рішення доручити заступнику селищного голови Івану БАЗАЦІ.
Тимчасово здійснюючий повноваження
селищного голови, секретар селищної ради Юрій БЛИЩИК
Рішення підготувала: |
|||
Інспектор відділу освіти, культури, туризму, охорони здоров’я, молоді та спорту Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
Лариса КОТОВИЧ |
||
Погоджено: Заступник селищного голови Іван БАЗАКА |
|||
Начальник юридичного відділу |
Тетяна МАСТІЙ |
||
Начальник загального відділу |
Наталія КРУК |
||
Начальник Управління соціально-культурної сфери |
Вадим ДРУЗЬ |
Голова комісії з питань бюджету
та фінансів, регламенту, депутатської діяльності,
соціальної політики, охорони здоров’я, освіти,
культури, молоді і спорту, правопорядку та
здійснення контролю за дотримання
антикорупційного законодавства Анатолій БОВА
Проєкт рішення оприлюднений на офіційному вебсайті селищної ради volodselrada.gov.ua
20 листопада 2024 року №1539
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення селищної ради
______________ 2024 року №______
ОПЕРАЦІЙНИЙ ПЛАН
заходів з реалізації у 2024 - 2026 роках Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року
у Володимирецькій селищній територіальній громаді
Найменування завдання |
Найменування заходу |
Строк виконання |
Відповідальні за виконання |
Очікуваний результат |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
Стратегічна ціль 1. Отримання кожною особою гарантованих державою освітніх послуг, спрямованих на розкриття її потенціалу, максимальний розвиток і соціалізацію, з урахуванням її індивідуальних можливостей та потреб |
|||||||||||||||
Операційна ціль 1. Вмотивовані та професійні фахівці органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування формують та реалізують збалансовану державну політику щодо розвитку інклюзивного навчання на всіх рівнях |
|||||||||||||||
1. Посилити роль територіальних громад у забезпеченні розвитку інклюзивної освіти |
1) запровадити регулярні громадські слухання на місцевому рівні щодо питань інклюзивного освітнього середовища |
серпень 2025 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
забезпечено регулярне розміщення на офіційних вебсайтах місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування звітів про проведення громадських слухань щодо питань освітнього середовища інклюзивного |
|||||||||||
2 ) запровадити програми обміну досвідом між органами місцевого самоврядування з питань інклюзії |
грудень 2025 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
запроваджено програми обміну досвідом між органами місцевого самоврядування з питань інклюзії |
||||||||||||
Операційна ціль 2. Фінансування інклюзивного навчання здійснюється відповідно до фактичних даних закладів освіти щодо потреб кожного учасника освітнього процесу |
|||||||||||||||
|
|
Грудень 2026 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Комунальна установа «Володимирець-кий інклюзивно-ресурсний центр» Володимирецької селищної ради |
забезпечено функціонування мобільних інклюзивно-ресурсних центрів для проведення комплексної оцінки розвитку особи за місцем її навчання та/або проживання (перебування), надання корекційно- розвиткових та психолого-педагогічних послуг |
|||||||||||
2. Забезпечити надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання (асистента дитини (учня) |
провести визначення потреб громади у соціальній послузі супроводу під час інклюзивного навчання (асистента дитини (учня) |
Лютий 2025 року |
Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
Підготовлено звіт за результатами визначення потреб громади у соціальній послузі супроводу під час інклюзивного навчання (асистента дитини (учня) |
|||||||||||
Операційна ціль 3. Управлінські рішення приймаються з урахуванням потреб та інтересів здобувачів освіти з особливими освітніми потребами |
|||||||||||||||
1.Запровадити механізм врахування потреб осіб з особливими освітніми потребами для забезпечення інклюзивного навчання під час прийняття рішень центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування |
забезпечити проведення антидискримінаційної експертизи під час прийняття рішень, які підлягають державній реєстрації органами державної влади з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
Забезпечено врахування потреб осіб з особливими освітніми потребами для забезпечення інклюзивного навчання під час прийняття рішень центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування |
|||||||||||
2. Запровадити систему контролю за дотриманням прав осіб з особливими освітніми потребами із залученням інститутів громадянського суспільства |
|
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
покращено взаємодію між органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та громадськими об’єднаннями |
|||||||||||
2) врахувати пропозиції та рекомендації громадських об’єднань щодо дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами під час прийняття рішень місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
покращено якість послуг і діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо дотримання прав осіб з особливими освітніми потребами |
||||||||||||
Стратегічна ціль 2. Отримання кожною особою якісних освітніх послуг відповідно до індивідуальних потреб у комфортному, безпечному, безбар’єрному, дружньому до кожного учасника освітнього процесу інклюзивному освітньому середовищі |
|||||||||||||||
Операційна ціль 1. Заклади освіти доступні для всіх учасників освітнього процесу |
|||||||||||||||
1. Забезпечити доступність закладів освіти для осіб 3 особливими освітніми потребами |
1) забезпечити доступність закладів та установ освіти для осіб з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
покращено доступність закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами |
|||||||||||
2) забезпечити наявність ресурсних кімнат у закладах освіти відповідно до потреб осіб з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
у закладах освіти забезпечено наявність ресурсних кімнат та створено простір для гармонійного психічного та емоційного розвитку осіб з особливими освітніми потребами |
||||||||||||
2. Забезпечити наявність у закладах освіти захисних споруд цивільного захисту (укриттів) |
1) провести моніторинг наявності захисних споруд цивільного захисту (укриттів) у закладах та установах освіти |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
визначено потребу в облаштуванні захисних споруд цивільного захисту (укриттів) у закладах та установах освіти |
|||||||||||
2) забезпечити доступність захисних споруд цивільного захисту (укриттів) у закладах та установах освіти для осіб з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
створено безпечне освітнє середовище у закладах освіти |
||||||||||||
Операційна ціль 2. Запроваджуються механізми надання додаткової підтримки здобувачам освіти з особливими освітніми потребами відповідно до їх потреб та можливостей |
|||||||||||||||
1. Забезпечити проведення корекційно-розвиткових та психолого- педагогічних занять для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до їх потреб |
забезпечити фінансування штатних та позаштатних фахівців, які надають додаткові корекційно-розвиткові та психолого- педагогічні послуги в закладах освіти особам з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Комунальна установа «Володимирець-кий інклюзивно-ресурсний центр» Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
Забезпечено фінансування фахівців, які надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги в закладах освіти |
|||||||||||
2. Створити умови для забезпечення харчуванням осіб з особливими дієтичними потребами |
створити умови для забезпечення харчування осіб з особливими дієтичними потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
створено умови для забезпечення харчування дітей з особливими дієтичними потребами |
|||||||||||
3. Забезпечити наявність і доступність послуг з позашкільної освіти в закладах освіти протягом дня |
1)забезпечити наявність і доступність послуг з позашкільної освіти в закладах освіти протягом дня |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
забезпечено роботу гуртків та секцій у закладах освіти, підготовлено звіт про надання послуг з позашкільної освіти |
|||||||||||
2) забезпечити супровід під час гурткової роботи здобувачів освіти з особливими освітніми потребами відповідно до їх потреб |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
здобувачам освіти з особливими освітніми потребами надається супровід під час гурткової роботи відповідно до їх потреб |
||||||||||||
4. Забезпечити наявність інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти |
забезпечити функціонування інклюзивних груп подовженого дня в закладах освіти відповідно до потреб здобувачів освіти з особливими освітніми потребами |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
забезпечено функціонування інклюзивних груп подовженого дня в закладах освіти відповідно до потреб здобувачів освіти з особливими освітніми потребами |
|||||||||||
5. Забезпечити надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами, що перебувають у закладах соціального захисту населення, для подальшої побудови їх освітньої та професійної траєкторії |
створити умови доступу до освіти дітей, які не були охоплені освітою |
постійно |
Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради |
створено умови доступу до освіти дітей, які не були охоплені освітою |
|||||||||||
Операційна ціль 3. Матеріально-технічна база та ресурсне забезпечення закладів освіти відповідають потребам всіх здобувачів освіти |
|||||||||||||||
1. Забезпечити здобувачів освіти підручниками, посібниками, навчальними та дидактичними матеріалами відповідно до їх потреб |
1) провести оцінку потреб здобувачів освіти у дидактичних матеріалах, посібниках, підручниках тощо |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Комунальна установа «Володимирець-кий інклюзивно-ресурсний центр» Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
підготовлено звіт за результатами проведення оцінки потреб |
|||||||||||
2) забезпечити осіб з особливими освітніми потребами спеціальними підручниками, посібниками, зокрема надрукованими шрифтом Брайля |
Грудень 2025 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
осіб з особливими освітніми потребами забезпечено спеціальними підручниками, посібниками, зокрема надрукованими шрифтом Брайля |
||||||||||||
2.Забезпечити підвезення до закладів освіти та у зворотному напрямку здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, які цього потребують |
забезпечити підвезення осіб з особливими освітніми потребами, які цього потребують, до закладу освіти та у зворотному напрямку |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
забезпечено підвезення осіб 3 особливими освітніми потребами, які цього потребують, до закладу освіти та у зворотному напрямку |
|||||||||||
Операційна ціль 4. Скоординовані зусилля органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів освітньої діяльності сприяють реалізації індивідуальної освітньої траєкторії кожного здобувача освіти |
|||||||||||||||
1. Забезпечити взаємодію педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів із закладами освіти щодо організації інклюзивного навчання |
1) забезпечити взаємодію фахівців інклюзивно-ресурсних центрів із закладами освіти та надавачами соціальних та інших послуг |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Комунальна установа «Володимирець-кий інклюзивно-ресурсний центр» Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
підготовлено звіт про результати проведення спільних заходів |
|||||||||||
2) забезпечити методичний супровід методистами ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Комунальна установа «Володимирець-кий інклюзивно-ресурсний центр» Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
розроблено та поширено інформаційні матеріали щодо методичного супроводу |
||||||||||||
2. Забезпечити на місцевому рівні міжвідомчу взаємодію закладів і установ освіти та всіх суб’єктів, що забезпечують захист |
1)розробити інформаційні матеріали щодо роботи установ, закладів охорони здоров’я, соціального захисту, освіти тощо, які провадять діяльність на території відповідної територіальної громади, та поширити їх серед населення |
Грудень 2026 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
розроблено та поширено інформаційні матеріали щодо роботи установ, закладів охорони здоров’я, соціального захисту, освіти тощо |
|||||||||||
2) провести навчальні семінари для забезпечення міжвідомчої взаємодії суб’єктів у сфері освіти, соціального захисту, охорони здоров’я тощо |
Вересень 2025 року |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
підготовлено звіт за результатами навчання |
||||||||||||
3. Забезпечити надання послуг психологічної допомоги в системі освіти |
1) провести картування послуг психологічної допомоги на рівні територіальної громади |
постійно |
Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
проведено картування послуг психологічної допомоги на рівні територіальної громади |
|||||||||||
2) поширити інформацію про послуги психологічної допомоги серед закладів, установ сфери освіти, соціального захисту |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Відділ соціального захисту населення Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
забезпечено поширення інформації про послуги психологічної допомоги серед закладів, установ сфери освіти, соціального захисту, охорони здоров’я |
||||||||||||
4. Забезпечити регулярне інформування населення про всі можливості здобуття освіти, в тому числі інклюзивного навчання |
1) забезпечити виготовлення та поширення інформаційно-просвітницьких матеріалів щодо можливостей здобуття освіти, в тому числі інклюзивного навчання |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
виготовлено та поширено інформаційно- просвітницькі матеріали щодо можливостей здобуття освіти, в тому числі інклюзивного навчання |
|||||||||||
2) провести інформаційну кампанію для підвищення рівня обізнаності населення про можливості здобуття освіти, в тому числі інклюзивного навчання |
постійно |
Управління соціально-культурної сфери Володимирецької селищної ради Керівники закладів освіти |
підвищено рівень обізнаності населення про можливості здобуття освіти |
Секретар селищної ради Юрій БЛИЩИК